eBUSINESS FOCUS RÚSSIA, UCRAÏNA & KAZAKHSTAN

Per a qualsevol aclariment o dubte, us podeu adreçar a:

Rosalba Arrufat
rarrufat@gencat.cat
Tel: (+34) 675 78 32 96

Anna Pozdniakova
apozdniakova@gencat.cat
Tel: (+34) 695 56 09 75

El Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a través de Prodeca organitza l'esdeveniment eBusiness Focus Rússia, Ucraïna & Kazakhstan.

Es tracta de les trobades B2B online entre les empreses catalanes productores de Fine Food i ECO amb els importadors i/o cadenes de productes gourmet d'aquests països. 

 

DADES DELS MERCATS DE REFERÈNCIA

  • RÚSSIA

Amb una població de 144 milions d'habitants, Rússia és un mercat que segueix presentant interessants oportunitats per als productes agroalimentaris d'importació no afectats per les sancions. 

L'embargament rus del 2014 als productes europeus (fruita, carnis, peix, lactis) va afectar força l'exportació agroalimentària a Rússia. Aquesta situació segueix sense canvis i no hi ha indicis de la propera retirada de les sancions. 

L'any 2021 s'està registrant una important reactivació del mercat d'aliments i begudes a Rússia que podria tenir un efecte positiu per a les exportacions. 

  • UCRAÏNA

Ucraïna és el país més gran d'Europa, després de la Federació Russa amb 42,8 milions d'habitants. 

Les bones relacions d'Ucraïna amb els països de la UE incrementen les possibilitats d'exportar-hi els productes d'alimentació i begudes. 

Els productors locals necessiten millorar, actualitzar i modernitzar el processament i envasat dels seus productes per poder ser competitius en relació amb els productes d'importació. 

En la mesura que l'economia s'està estabilitzant i el conjunt de la població està guanyant el poder adquisitiu, els sectors de consum, com ara aliments i begudes, hi tenen més oportunitats.

  • KAZAKHSTAN 

Situat entre Rússia, Xina i l'Orient Mitjà, el Kazakhstan de 18 milions d'habitants presenta una posició geoestratègica molt bona.

El 2020 la pandèmia de COVID-19 ha afectat significativament a la seva economia, augmentant l'atur i reduint els ingressos de la població, per la qual cosa els kazakhs gasten més en aliments de primera necessitat.

Kazakhstan forma part del Tractat de la Unió Econòmica Euroasiàtica (UEEA) entre Rússia, Bielorússia, Kazakhstan, Armènia i Kirguizistan. 

La UE és el soci comercial més important de Kazakhstan, que representa gairebé el 30% del seu comerç exterior, i també és el principal inversor estranger a Kazakhstan. 

El 2020 va entrar en vigor EPCA (The Enhanced Partnership and Cooperation Agreement), un acord de Kazakhstan amb la UE, que regula les relacions comercials i econòmiques entre la Unió Europea i Kazakhstan, el primer país de l'Àsia Central que va signar un EPCA amb la UE. 

 

ORGANITZACIÓ DE L'ESDEVENIMENT

Les empreses catalanes participants disposaran d'una agenda d'entre 1 i 3 reunions amb els compradors potencials dels seus productes. Aquestes agendes podrien ser ampliades amb més reunions en funció de l'interès per part dels compradors.

Les reunions es faran online mitjançant una plataforma digital.

Si l'empresa participant no es presenta a la reunió, Prodeca no es compromet a aconseguir una nova data per aquesta trobada. Si és el comprador qui té inconvenients, se'n proposarà una altra data. 

L'idioma de les reunions serà l'anglès o el rus (en algun cas podria ser també el castellà).

Les empreses participants hauran de facilitar a Prodeca el catàleg digital dels seus productes en anglès i/o rus. 

Es limitarà el nombre d'empreses per sector.

No es preveu l'enviament de mostres previ a les reunions.

Abans de les dates d'aquest esdeveniment Prodeca convidarà a les empreses inscrites a un seminari online per a la presentació dels mercats de referència.

Un cop es tanqui el llistat de les empreses participants en base de l'interès dels importadors, es faran les trobades online personalitzades de cada empresa amb els consultors contractats per Prodeca al destí, a fi d'aclarir-ne els dubtes, explicar les seves necessitats per aquests mercats, així com les particularitats dels seus productes. 

Cada empresa disposarà de:

  • Informació de mercat, tendències i perspectives de futur
  • Agenda d'1 a 3 reunions segons l'interès dels compradors
  • Possibilitat d'agendar reunions extra en funció de l'interès dels compradors
  • Suport durant la reunió per part dels consultors contractats per Prodeca
  • Seguiment després de l'esdeveniment per part de Prodeca i dels consultors 

 

A QUI VA ADREÇAT

Hi podran participar les empreses productores ubicades a Catalunya dels sectors següents:

  • Oli d'oliva, altres olis vegetals
  • Conserves de fruita i verdura
  • Melmelades
  • Conserves de peix
  • Plats preparats i altres productes congelats (sense ingredients d'origen animal)
  • Aigua mineral
  • Begudes no alcohòliques
  • Fruita seca 
  • Salses
  • Xocolata, dolços, bombons, etc. 
  • Derivats de fruita (purés, matèries primeres per a la producció de menjar infantil, sucs a granel, etc.)
  • Productes ecològics (trets dels vins i caves, licors, carnis, peix, lactis i fruita)       

És un llistat orientatiu, ja que probablement altres tipus de productes també podrien interessar als compradors.

Preguem tingueu en compte que malauradament el mercat rus està tancat per a la importació de productes dels següents sectors amb procedència de la UE:

  • Peix
  • Fruita
  • Carnis
  • Lactis 

 

CONDICIONS DE PARTICIPACIÓ

Està prevista la participació de 3 empreses per sector (tipus de producte). 

Les inscripcions s'acceptaran en ordre d'arribada a Prodeca, i es farà la selecció d'empreses a participar en base de l'interès per part dels compradors.

Un cop feta la inscripció, cada empresa rebrà una fitxa amb la informació requerida pels compradors, que haurà de retornar complimentada a Prodeca, juntament amb el catàleg digital dels seus productes. en anglès i/o en rus.

 

TERMINI D'INSCRIPCIÓ

Les empreses interessades a participar en aquest esdeveniment hauran d'omplir el formular d'inscripció i remetre'l a Prodeca abans del 15 de setembre de 2021

Prodeca es reserva el dret a realitzar una selecció d'empreses segons els criteris d'adequació sectorial i idoneïtat del producte per als mercats de referència. En el cas que hi hagi una demanda superior a la de places disponibles, Prodeca aplicarà el criteri d'ordre d'arribada de sol·licituds.

 

COST DE PARTICIPACIÓ

La selecció d'empreses a participar en aquest esdeveniment, que faran els consultors de Prodeca al destí en base de l'interès dels compradors, no té cap cost.

Un cop Prodeca faci arribar l'agenda personalitzada de reunions (a mitjans de novembre de 2021) a les empreses catalanes seleccionades pels compradors, aquestes empreses rebran una factura de Prodeca per l'import de 295 € + 21 % IVA

 

INSCRIPCIONS TANCADES