29.07.21

El cava i els vins catalans amb DO es promocionen a la Xina

El passat dijous 29 de juliol, en el marc del projecte europeu 'European Quality Wines: Taste The Difference', Prodeca ha organitzat el primer Tasting Day a Xangai, a l'hotel InterContinental Shaghai JingAn, una masterclass conduïda pel wine educator Sam Cheng. L'expert vitivinícola xinès ha presentat una selecció dels caves i vins catalans de les DO participants al projecte: DO Cava, DO Alella, DO Conca de Barberà, DO Costers del Segre, DO Empordà, DO Montsant, DO Terra Alta, DO Pla de Bages, DOQ Priorat i DO Penedès.

L'acte ha tingut un èxit de participació, amb l'assistència de 50 visitants professionals (entre importadors, minoristes, distribuïdors, majoristes, professionals del sector de la restauració, etc.) i periodistes del sector. Durant l'actuació, s'ha posat en relleu l’heterogeneïtat dels territori vitivinícola català, diferents altituds i climes que permeten elaborar vins molt exclusius, comptant amb una llarga tradició vitivinícola. Una activitat per a donar a conèixer les garanties de formar part d’una DO: alts estàndards de qualitat, seguretat alimentària, traçabilitat, autenticitat, respecte pel medi ambient, origen i territori.

El projecte 'European quality wines: taste the difference', en marxa

Aquesta masterclass s'engloba en el conjunt d'accions del projecte europeu 'European Quality Wines: Taste The Difference' (TTD.EU), un projecte europeu que des de Catalunya liderarà Prodeca, la promotora dels aliments catalans, amb la Unione Italiana Vini Servizi Soc. Coop. com a soci europeu, iniciat aquest mes de maig. 

La part de finançament europeu que rebrà el sector del vi i cava català a través d’aquest projecte serà de 2,5 milions d’euros fins el desembre de 2023, amb l’objectiu de realitzar accions de promoció del cava i vins catalans amb DO als mercats d’Estats Units i la Xina amb activitats promocionals i de caire informatiu i divulgatiu.

Les actuacions van dirigides, principalment, a operadors comercials, professionals i prescriptors, considerats grups estratègics i amb influència per a la difusió del coneixement i de la cultura europea del vi en aquests dos països i inclouen esdeveniments amb premsa especialitzada i agents del sector, la participació en B2Bs (virtuals i/o presencials), fires, missions inverses, masterclass dirigides per sommeliers de prestigi, la creació de materials promocionals, etc.

Xina, un mercat creixent per al sector vitivinícola català

En els darrers anys, Catalunya ha reforçat el posicionament dels seus productes vitivinícoles en els mercats de la Xina i els Estats Units. Al país asiàtic, les exportacions de vi i cava de Catalunya representen l’11% del total l’Estat espanyol, superant els 10 milions d’euros el 2020. En els primers mesos de l’any 2021 (de gener a maig), han assolit gairebé els 6M€ exportats (un increment superior al 50% respecte els mateixos mesos de l’any anterior), superant els 2 milions de litres. Destaca el creixement de les exportacions de cava, que creixen un 215% en valor i un 184% en volum, molt per sobre del creixement global de les exportacions del cava, del 8% i el 12% respectivament, a nivell mundial.

A Estat Units, les exportacions de vi i cava de Catalunya representen el 21% de les exportacions espanyoles del sector, amb una quota de mercat de prop de 55 milions d’euros el 2020. En els primers mesos de l’any, i superant la tendència negativa dels darrers anys, les vendes han superat els 27M€ i els 7 milions de litres, el que suposa un creixement respecte del mateix període de l’any anterior, del 31% en valor i 38% en volum. Els vins escumosos, la principal categoria de vins catalans exportats en els darrers anys, han crescut un 16% en valor i un 25% en valor.

Comparteix aquesta notícia