13.10.22

El producte gourmet català llueix a les estanteries del principal supermercat de Corea del Sud

Del 7 al 13 d’octubre, PRODECA ha organitzat una Promoció en Punt de Venda (PPV) al supermercat Hyundai Department Store, del Grup Hyundai. Durant una setmana, més d’un centenar de productes gourmet s'han promocionat en el supermercat més gran de Corea del Sud (13.860m2, l’equivalent a dos camps de futbol).

La promoció ha comptat amb l'exposició en estands dissenyats específicament a l’accés principal de l'establiment amb una zona de degustació de pa amb tomàquet, producte icònic de la gastronomia catalana, i embotits de les empreses catalanes participants. 

prodeca corea

En total, 26 empreses catalanes han participat en aquesta iniciativa per a incrementar el coneixement i les vendes dels productes gourmet, embotits i vins i catalans en aquest mercat i impulsar les relacions comercials entre Hyundai Green Foods i Hyundai Department Store i les empreses catalanes. 

  • Anela – Conserves de fruita 
  • Bohigas – Cava
  • Bombons Cudié – Dolços 
  • Borges – Oli d’oliva
  • Bubó – Dolços 
  • Can Bech – Melmelades 
  • Caviaroli – Conserves d’oli 
  • Clos Mogador – Vi
  • Codorniu – Cava 
  • Finca Hostalets – Oli d’oliva
  • Freixenet – Cava 
  • Galetes Trias – Galetes
  • Giro Ribot – Cava
  • Jaume Serra – Cava
  • Mel Muria – Mel
  • Noel – Embotits 
  • Patatas Torres – Snacks 
  • Perelada – Vi
  • Roger Goulart – Cava 
  • Scala Dei – Vi 
  • Terroir Al Limit – Vi 
  • Torrons Vicens –  Torrons
  • Vichy Catalan – Begudes 
  • Vins Grau – Vi 

El primer dia de l’actuació, el director gerent de Prodeca, Ramon Sentmartí, i el delegat del Govern de la Generalitat a Corea del Sud, Jaeyeok Yoon Kang, han visitat l’establiment acompanyats del director general de Hyundai Green Foods, Bogyu Choi.

prodeca corea

El producte gourmet català, molt preuat al mercat sud-coreà

Hyundai Green Foods és la filial del conglomerat Hyundai Motor Group i líder del sector de l’alimentació en el mercat coreà. El consumidor sud-coreà presenta una alta sensibilitat cap a les marques i valora molt la qualitat del producte. En aquest sentit, el segment Fine Food s’ha anat consolidant en els darrers anys en aquest mercat, i cada vegada és més habitual trobar seccions específiques de productes gourmet en els supermercats. 

Per aquest motiu, aquesta actuació s’ha orientat cap al posicionament del producte gourmet català. Durant la setmana que dura la Promoció en Punt de Venda, l’establiment de Hyundai Department Store de Pangyo compta amb més de 100 referències d’aliments gourmet catalans com les catànies de Cudié, Torró de Crocant d'Ametlla de Vicens, l’assortit de galetes Trias, l’aigua mineral natural amb gas de Vichy Catalan, les melmelades per maridar formatges de Can Bech, les perles d’oli d’oliva verge extra d’Arbequina de Caviaroli o la mel de taronger amb trufa negra de Muria, així com una selecció de més d’una trentena de vins i caves de 12 cellers catalans

prodeca corea

Trobades B2B entre empreses catalanes organitzades per PRODECA

La participació de les empreses catalanes a la PPV a Hyundai Department Store és el resultat de l’organització, els anys 2020 i 2021, de trobades B2B virtuals amb distribuïdors, importadors i amb el mateix grup Hyundai Green Foods, per part de PRODECA. 

El darrer trimestre de 2020, un any marcat pel confinament, des de PRODECA es van organitzar trobades de negoci virtuals entre empreses catalanes productores d’aliments i importadors, distribuïdors i cadenes de supermercats de diversos mercats estratègics per al sector agroalimentari, amb l'acompanyament i assessorament a destí per part de l’Antena-Prodeca. Una d’aquestes trobades telemàtiques va ser l’Online B2B Focus On Korea & Taiwan, en què es van gestionar més de 40 reunions directes entre una desena d’empreses catalanes participants i importadors asiàtics, als quals s’havia presentat prèviament el portfoli de productes de les empreses participants a l’actuació, així com mostres dels productes seleccionats, amb l’objectiu de minimitzar l’impacte de la distància tot mantenint el valor afegit de les trobades.

Hyundai Green Foods va ser, precisament, una de les empreses asiàtiques participants que cercaven l’ampliació de catàleg de productes gourmet. Un cop confirmat el seu interès en els productors catalans, des de PRODECA es va organitzar, al 2021, l’eBusiness With Hyundai Green Foods, una sèrie de reunions amb la cadena de supermercats en funció de les necessitats que planteja el comprador: més de 40 empreses van participar a l’actuació, i posteriorment, algunes d’elles ja s’han incorporat al portafoli de clients de l’entitat sud-coreana.

prodeca corea

Corea, mercat emergent

Corea del Sud, un dels mercats més importants d'Àsia, és un país que ha viscut una transformació econòmica espectacular. El sector d'aliments i begudes coreà és particularment interessant per a les empreses catalanes, on exporten cada cop més: en els últims 10 anys les exportacions a Corea del Sud han crescut un 303% en valor i un 155% en volum. L’any 2021, Corea de Sud va esdevenir el 14è destí de les exportacions catalanes (el 7è fora de la UE), amb unes vendes superiors als 250M€ (un 95% més respecte l’any anterior) i un volum pròxim a les 100 mil (un 50% més respecte 2020). 

Els productes carnis de porcí, l'oli d’oliva i el vi són els tres productes catalans estrella a Corea del Sud al quals cal sumar tots el productes amb alt valor afegit i qualitat, com el sector Fine Food, estan adaptats a la cultura coreana i que s'ajusten bé als gustos i necessitats del consumidor coreà.

Comparteix aquesta notícia