01.06.21

Prodeca connecta les empreses agroalimentàries catalanes amb el líder de la distribució alimentària a Rússia

El passat mes de maig Prodeca va iniciar el Connect With X5 Retail Group, una actuació per posar en contacte empreses agroalimentàries catalanes amb els caps de compra sectorials del líder de la distribució alimentària a Rússia, que disposa de diverses cadenes de supermercats i hipermercats per tot el país. Opera a botigues de proximitat amb la marca Pyaterochka, supermercats amb la marca Perekrestok i hipermercats amb la marca Karusel, així com al mercat online Perekrestok.ru, entre d'altres. 

Un cop finalitzat el procés d'inscripció de les empreses interessades en participar-hi i la selecció dels productes d’interès per part d’X5 Import, 43 empreses catalanes d'alimentació i begudes d'11 sectors diferents formen part d'aquest esdeveniment formen part d'aquesta actuació virtual. El productors catalans es van posar en contacte amb els caps de compra d'X5 Retail Group i, amb l'acompanyament i assessorament de Prodeca, els van fer arribar la seva oferta, catàlegs digitals i, en alguns casos a petició d'X5 Import, mostres de productes. 

Aquesta actuació és una primera presa de contacte amb X5 Retail Group amb l'objectiu d'establir i consolidar relacions comercials amb un dels principals distribuïdors russos en l'àmbit de l'alimentació i begudes. Atès que a hores d’ara X5 Import està avaluant els productes per importar a partir del 2022, i al fet que aquesta empresa russa fa servir els tenders per a les noves incorporacions de productes, els primers resultats no seran visibles fins d'aquí uns mesos. No obstant, Connect With X5 Retail Group és una oportunitat tangible d'entrar a un mercat estratègic com el rus, competitiu i atractiu per a les empreses catalanes, però de difícil accés per alguns tipus de productes agroalimentaris (carnis, lactis, peix i fruita), degut a les restriccions comercials. 

Rússia, una oportunitat per a l'exportació malgrat l'embargament

Amb una població de 144 milions d'habitants, Rússia és un mercat que segueix presentant interessants oportunitats per als productes agroalimentaris d'importació no afectats per les sancions. 

L'embargament rus del 2014 als productes europeus (fruita, carnis, peix, lactis) va afectar força l'exportació agroalimentària a Rússia. Aquesta situació segueix sense canvis i no hi ha indicis de la propera retirada de les sancions. 

Tanmateix, el mercat rus manté el seu potencial per als exportadors de vins, begudes sense alcohol, oli d'oliva (tot i que el 70 % de les seves vendes és a granel i/o de fabricació de marca blanca), salses, productes de pastisseria i confiteria, plats preparats sense ingredients d'origen animal, productes congelats, conserves vegetals, etc. 

L'any 2021 s'està registrant una important reactivació del mercat d'aliments i begudes a Rússia que podria tenir un efecte positiu per a les exportacions. 

La distribució retail agroalimentària representa un 50 % de tota la venda a Rússia i forma el 16 % del PIB nacional.

Comparteix aquesta notícia