21.12.21

Prodeca presenta el calendari d'actuacions del 2022

Aquest 2022, des de Prodeca recuperem la presencialitat en moltes de les trobades empresarials, però mantenim el format virtual que ens permeten connectar més fàcilment les empreses i productors catalans amb potencials clients, distribuïdors i importadors.

Descarrega't el calendari d'actuacions 2022

Les fires internacionals tornen a la presencialitat

El 2021 va ser l'any de la recuperació de la presencialitat a les fires internacionals, i la consolidació ha d'arribar l'any 2022. Per aquest motiu, des de Prodeca acompanyarem a les empreses catalanes a les principals fires internacionals agroalimentàries d'arreu del món amb la marca agroalimentària 'Catalunya, on el menjar és cultura'. La primera cita la tenim a Colònia, amb la participació a ISM, la fira especialitzada en Fine Food més important d'Europa, el mes de gener. També acompanyarem els productors agroalimentaris catalans amb certificat en Halal a la fira Gulfood , del mes de febrer, i a les empreses especialitzades en producte ecològic a la Biofach.

El sector vitivinícola català tindrà diverses cites firals internacionals: el febrer a la Barcelona Wine Week, el març a la Prowein de Dusseldorf (que torna després de la cancel·lació de l'edició del 2020), el setembre a la Prowine Asia-Singapore i la Prowine Sao Paulo i al novembre a la Prowine Shanghai i la Raw Wine a Berlin.  

Barcelona recupera el seu paper com a epicentre firal agroalimentari amb la recuperació el mes d'abril de l'Alimentaria i el Seafood, és el principal esdeveniment comercial del sector del peix i marisc del món que se celebra per primera vegada a casa nostra: ambdós certàmens van posposar les edicions del 2021 per culpa de la pandèmia. 

El sector de la fruita català estarà present a la Fruit Logistica, a l'abril a Berlin, i a la Fruit Attraction, a principis d'octubre a Madrid. Per últim, acompanyarem a les empreses càrniques catalanes tant a Saló Intercarn, dins la fira Alimentaria i a la SIAL de Paris, a l'octubre, que comptarà també amb una edició dedicada al multiproducte.

Mantenim els formats virtuals en les actuacions de promoció internacional

Una de les apostes de Prodeca l'any 2021 va ser l'execució de les trobades virtuals empresarials 'eBusiness', en els seus dos formats: 'eBusiness With', reunions amb cadenes de supermercats de mercats estratègics, i 'eBusiness Focus', reunions amb importadors i distribuïdors d'un mercat en concret. El primer 'eBusiness With' el realitzarem el mes de març amb empreses d'Alemanya, a l'abril amb empreses de Mèxic. El mes de maig realitzarem tres 'eBusiness With', amb cadenes de supermercats d'Àfrica, Amèrica Llatina i Orient Mitjà, i un 'eBusiness focus CEI', amb importadors de països de la confederació les exrepúbliques soviètiques de la Unió Soviètica. El mes de juny està previst dos 'eBusiness With', un amb responsables de supermercats de Corea del Sud i un altre amb empreses de la Xina. El darrer està previst al setembre amb la celebració d'un 'eBusiness Focus Bèlgica i UK' especialitzat en el sector de la fruita. 

ebusiness korea

Les trobades amb importadors es complementa amb formats presencials més convencionals, com els viatges empresarials (en tenim previst un Mèxic i un altre a Àfrica) i les trobades empresarials B2B, com la col·laboració en el Catalan Wines, a Mèxic a l'octubre, que organitza ACCIÓ.

El 2022, i després d'un parell d'anys sense aquest tipus d'actuacions, recuperem els Business Fòrum, les trobades B2B de compradors de mercats estratègics local i internacional que es desplacen a Catalunya per reunir-se durant un parell de dies amb empreses catalanes d'un sector específic: a principis de novembre organitzem el primer Olive Oil Business Forum a Lleida.

Business Forum

Per últim, per al proper exercici mantenim les actuacions de promoció internacional en format master class o tastos arreu del món: presentació de productes amb tastos dirigits per professionals i adreçats a compradors. Durant el 2022 estan previstes una desena de Master Tast i promocions comercials a Mèxic, Estats Units, Singapur, Japó, Alemanya o Dubai, entre d'altres, així com la represa del projecte Catalan Breakfast als Emirats Àrabs, Colòmbia, Mèxic, Perú i l'Aràbia Saudita i la participació en esdeveniments com la Berlin Food Week o la Mostra de vins i caves de Catalunya. 

Reforç tècnics i antenes de Promoció comercial agroalimentària arreu del món

Durant el 2021, Prodeca va començar a treball amb els tècnics de promoció comercial agroalimentària, arran de l'acord del Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural amb les delegacions del Govern a l'exterior, i amb antenes de reforç en mercats estratègics pel sector, en coordinació amb les oficines d'ACCIÓ. Ambdós projectes tenen per objectiu la difusió de la dimensió de la Catalunya agroalimentari i la cerca d'oportunitats de negoci, així com el suport en les actuacions de promoció comercials.

mapa tècnics

Projectes adreçats a la valorització de la gastronomia catalana en l'àmbit local

A nivell local, a Prodeca mantenim l'aposta per la promoció dels productes, les empreses i el patrimoni gastronòmic català a Catalunya, amb la celebració del Fòrum Catalan Food, al mes de març, Benvinguts a Pagès La Festa, el primer cap de setmana d'octubre, la participació al Festival Cruïlla, i l'organització de l'espai La Cuina de l'espai Catalunya i el Showroom del Vi Català al Gastronomic Forum de Barcelona. Així mateix, continuarem recolzant i participant a les diverses fires agroalimentàries que s'organitzen arreu de Catalunya (Biocultura, Lactium, Fira del Torró d'Agramunt, Fira Orígens, etc.).

A més de les actuacions específiques, l'Àrea de Gastronomia de Prodeca manté un calendari d'actuacions permanents amb iniciatives com la Gastroteca, Àpats Catalunya, 'Catalunya, on el menjar és cultura' o Benvinguts a Pagès Tot l'Any

Formació i coneixement

L'Àrea de Coneixement i Estratègia segueix amb la tasca de cerca i difusió d'informació, assessorament, formació i acompanyament a les empreses i agents del sector en l'àmbit de comercialització i internacionalització agroalimentària. L'equip treballa amb l'elaboració continuada d'informes, gestió de consultes, baròmetres d'exportacions, articles d'actualitat, vídeo píndoles, etc, així com la renovació del programa de formació, que ja es pot consultar i pròximament s'obriran les inscripcions per a les primeres sessions el mes de febrer. 

Comparteix aquesta notícia