Catalunya és un mercat innovador amb una economia oberta i dinàmica i un dels líders europeus quant a qualitat, traçabilitat i seguretat alimentària.

Sectors

CERCADOR D’OPORTUNITATS

IMATGE TUTORIAL EVA

 

Prodeca posa a disposició del sector agroalimentari de Catalunya l’Eina de Valorització Agroalimentària (EVA).  Es tracta d’un cercador online gratuït que ens permet detectar oportunitats exportadores i fer una caracterització dels mercats mundials potencials per al sector agroalimentari i cadascun dels seus productes. 

Té l’objectiu d’aportar dades de valor per la presa de decisions estratègiques en l’àmbit de la internacionalització de les empreses agroalimentàries catalanes. 

Es tracta d’una eina innovadora i elaborada ad-hoc per a la indústria agroalimentària de Catalunya com a resposta a les necessitats i demandes del sector i per impulsar-ne la seva competitivitat. 

VISITA LA PÀGINA DE L’EVA

Quina informació pots trobar-hi?

Mercats

MERCATS

potencials on exportar el producte

 

Dades generals

DADES GENERALS

del mercat (PIB, població, extensió, densitat)

 

Principals proveïdors

PRINCIPALS PROVEÏDORS

del mercat

 

Evolució de les importacions

EVOLUCIÓ DE LES IMPORTACIONS

del mercat (catalanes, mundials) en valor i volum

 

Quota de mercat de catalunya

QUOTA DE MERCAT DE CATALUNYA

Potencialitat de Catalunya a mitjà i llarg termini

 

Caracterització del consumidor

CARACTERITZACIÓ DEL CONSUMIDOR

despesa total, despesa en alimentació...

 

Índex facilitat per fer negocis

ÍNDEX FACILITAT PER FER NEGOCIS

Facilitat per fer negocis, risc de mercat i clima empresarial

 

Temps de transport

TEMPS DE TRANSPORT

 

 

Documentació necessària

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

 

 

Informació aranzelària

INFORMACIÓ ARANZELÀRIA

 

 

HELPDESK

Tens dubtes sobre com exportar el teu producte? 

Prodeca compta també amb un Help Desk via correu electrònic que respon a totes els dubtes plantejats en menys de 48 h 

 

Contacta amb nosaltres

test

 

 

Port Barcelona

El sector agroalimentari català, motor de l'economia catalana

El sector agroalimentari genera un volum de negoci de 38.205 M€, xifra que equival al 16,28% del PIB de Catalunya i ocupa directament  164.372 persones. Aquestes dades el converteixen en el primer sector econòmic del país.

L'integren 57.423 explotacions agràries, 3.922 indústries d'alimentació i begudes i 436 establiments de la indústria  auxiliar agroalimentària.

El sector carni és el primer subsector transformador amb el 32% del volum de negoci, seguit pel fine food (30%), els olis vegetals (9%), el vi (7%), les fruites i verdures (4%), els cereals i molineria (2%) i el peix i marisc (1%).

La indústria d'aliments i begudes catalana representa el 23% de la xifra de negoci del sector al conjunt de l'Estat espanyol.

Llegir més >

 

 

ÚLTIMS DOCUMENTS DE CONEIXEMENT

STORE-CHECK PERÚ: SUPERMERCADOS PERUANOS – PlazaVea

22.09.21

STORE-CHECK PERÚ: SUPERMERCADOS PERUANOS – PlazaVea

Store-check on s’analitza l’empresa peruana Supermercados Peruanos, propietària de diferents cadenes d’establiment d’alimentació que sumen més de 100 punts de venda. L’informe aporta dades sobre les diferents marques del grup (PlazaVea, Vivanda, Mass, Makro) incidint en la oferta de diferents categories de producte als establiment PlazaVea. 

[ACCÉS RESTRINGIT]

STORE-CHECK MÈXIC: LA EUROPEA

22.09.21

STORE-CHECK MÈXIC: LA EUROPEA

Store-check on s’analitza la presència de diferents categories de productes ubicats a la cadena de supermercats mexicans La Europea, que actualment compta amb 40 establiments ubicats arreu del país. Presenta les següents dades: posicionament de l’establiment, espai ocupat, marques catalanes i posicionament al lineal, altres marques, posicionament lineal dels productes catalans VS resta de marques d’importació, preu de les marques catalanes i d’altres orígens, identificació de la marca líder, presentació del producte, format i merchandising, cartellera i promocions.

[ACCÉS RESTRINGIT]

STORE-CHECK COLÒMBIA: GRUPO ÉXITO

22.09.21

STORE-CHECK COLÒMBIA: GRUPO ÉXITO

Store-check on s’analitza la presència de diferents categories de productes ubicats a la cadena de supermercats colombiana Grupo Éxito, que actualment compta amb 515 establiments ubicats arreu del país. Presenta les següents dades: composició de l’oferta del Grupo Éxito i el pes específic de cada categoria, grau de participació dels productes importats en cada categoria, anàlisi de cadascuna de les categories i subcategories.

[ACCÉS RESTRINGIT]

Veure tots els documents

ACTUALITAT DEL SECTOR

Màrqueting per a arribar als Muslim millennial

06.08.21

Màrqueting per a arribar als Muslim millennial

El 60% de la població musulmana global té una mitjana d’edat per sota dels 30 anys. El 2030, el 29% de la població jove mundial (d’entre 15 i 29 anys) serà musulmana. Evidentment, aquests percentatges varien en funció del país, però el que és indiscutible és el pes significatiu i creixent dels joves entre aquest segment de població. Així, els millennial musulmans representen un poderós potencial de consum.

Veure totes les notícies relacionades