L’any 2020, hi havia 1.900 milions de musulmans a tot el món, que representaven el 26% de la població mundial. A més de ciutadans dels respectius països, també tenen un sentiment de pertinença a la comunitat musulmana mundial. 

El sector Halal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Catalunya concentra un dels principals sectors agroalimentaris d’Europa, i orienta la seva oferta a la demanda de diferents segments de consum i de mercat. En l’apartat Halal, es posiciona com a líder a Espanya en aliments i begudes certificats amb aquest segell de garantia.

Aquest espai Catalunya Halal presenta, tant a consumidors com a compradors professionals, els productes d’alimentació i begudes amb certificació Halal que elaboren les empreses catalanes, i esdevé un punt d’informació de referència i rigor en tot allò relacionat amb aquest segment de consum.

Un mercat de més de 1,5 bilions d’euros

El mercat mundial Halal d’alimentació i begudes s’ha situat el 2020 en 1,55 bilions d’euros, i es preveu una taxa de creixement anual composta (CAGR) del 6,6% durant el període 2020-2025.

Ha sorgit com un nou sector de creixement de l’economia mundial, amb una forta presència als països desenvolupats. Els mercats amb més projecció són les economies de creixement ràpid d’Àsia - Pacífic, Orient Mitjà, Europa i Amèrica. 

Fins a l’última dècada, hi havia una demanda significativa d’aliments Halal per part de països com Indonèsia, Malàisia, Aràbia Saudita, Singapur i els Emirats Àrabs. Tanmateix, aquest segment de mercat ha increment la demanda a països com Estats Units, Alemanya, Austràlia i Índia per la preferència dels consumidors, tant musulmans com no musulmans, pels aliments i begudes Halal. 

Aquesta opció alimentària va més enllà del consumidor musulmà, ja que cada vegada més es perceben els aliments amb certificació Halal com més controlats i més transparents, i com una garantia de seguretat, higiene i fiabilitat, en paral·lel a l’interès creixent pel consum d’aliments i begudes ecològics i naturals, que se sumen a aquesta tendència.

La previsió que s’incrementi l’oferta d’aliments i begudes Halal a les botigues, supermercats i hipermercats per la demanda de consumidors musulmans i no musulmans, tant internacionalment com a Europa, contribuirà a les previsions de creixement d’aquest segment en els propers anys. Alhora, l’adopció de diferents estratègies de màrqueting, com ara la innovació de productes, i l’ampliació i personalització de la línia de productes, amb estandardització de gustos, permet disposar d’una oferta més diversa i a l’abast dels consumidors.

Nova tendència europea

El creixement exponencial de la població musulmana europea en els darrers anys i l’increment del poder adquisitiu ha propiciat el sorgiment d’un nou segment de població urbana, plenament integrada, que vol mantenir pràctiques tradicionals sense renunciar a la sofisticació.

A mesura que el món musulmà canvia i que les tendències de globalització continuen configurant els gustos, hàbits i patrons de despesa dels consumidors a tot el món, es preveu que el creixement dels aliments i begudes Halal incrementin la quota de mercat a Europa i s’integrin en les pautes de despesa associades ja no a un component religiós, sinó a un interès per l’alimentació segura i saludable. 

El mercat europeu d'aliments i begudes halal es troba encara molt fragmentat, i els principals fabricants se centren en ampliar presència i desenvolupar productes, així com en la participació en associacions, fusions i adquisicions per a atendre les necessitats creixents dels consumidors.

Estats Units, salut Halal

La preocupació per la salut i la nutrició els estatunidencs no musulmans promou el mercat dels aliments i begudes Halal, que es basa en la idea d’higiene i frescor. Alhora, el govern imposa normes i reglaments estrictes per a regular la indústria Halal i evitar pràctiques fraudulentes.

Àsia-Pacífic: el mercat de creixement més ràpid

La regió Àsia - Pacífic presenta el nombre més important de població musulmana, i es preveu que el mercat d’aliments i begudes Halal a la zona registri una taxa de creixement anual composta (CAGR) del 5,5% durant el període 2020 – 2025.

La migració de persones des de zones de tradició musulmana cap a altres regions forma part de la dinàmica que propicia un augment significatiu de la població musulmana a Àsia - Pacífic i, conseqüentment, augmenta també la demanda d’aliments i begudes Halal. Es preveu que aquesta tendència continuï els propers anys, i que impulsi el desenvolupament del sector amb la inclusió de les indústries auxiliars d’emmagatzematge, manipulació, transport i lliurament.

 

El segment halal, una oportunitat de futur per a les empreses catalanes

Actualment hi ha 1.800 milions de consumidors musulmans arreu del món, amb un pronòstic de creixement que apunta que arribarem a ser la quarta part de la població mundial els propers anys. El creixement del mercat Halal s’estima en un 6,2% anualment, la Zakira Seyda, auditora de Halal Certification Services ens acompanya a conèixer les claus d'aquest segment de mercat.

 

 

Un mercat potencial en alça 

L’any 2020, hi havia 1.900 milions de musulmans a tot el món, que representaven el 26% de la població mundial. Així mateix, l'Islam és la segona religió més gran del món

Es preveu que el nombre de musulmans augmenti fins a assolir els 2.800 milions el 2050, xifra que representaria el 30% de la població mundial. El 62% de població musulmana es concentra a la regió Àsia-Pacífic. Es preveu una disminució de la proporció en països com Indonèsia, Índia i Pakistan. Això farà que la proporció sobre el total mundial a la regió sigui del 53% el 2050. La regió d'Orient Mitjà-Nord d'Àfrica és predominantment musulmana, i mantindrà el mateix percentatge, el 20% de la població mundial, el 2050. 

 

 

 

 

Carrn halal Catalunya

 

Exportacions

Del 2012 al 2017 el valor de les exportacions agroalimentàries catalanes a la regió MENA va augmentar un 21,51%. El valor de les exportacions agroalimentàries catalanes cap a la destinació amb un percentatge més elevat, la zona euro, va representar el 18,35% de totes les exportacions. Durant els darrers deu anys, les exportacions agroalimentàries a MENA han augmentat un 236,54% i un 49,74% a la zona euro. El valor de les exportacions ha augmentat exponencialment a través de productes com carn, fruita i verdura, cereals, cafè, te, espècies, peix, productes de pastisseria i begudes

 

Infografia halal Catalunya

 

 

 

Infografia halal mobile

 

ACTUALITAT DEL SECTOR HALAL

27.11.20

Els departaments d’Agricultura i Acció Exterior incorporen tècnics comercials per al sector agroalimentari en mercats estratègics

La consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, i el conseller d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Bernat Solé, van firmar el passat 25 de novembre un acord que permetrà la incorporació de tècnics comercials específics per al sector agroalimentari en mercats estratègics a través de les Delegacions de la Generalitat. 

Veure totes les notícies relacionades