PROWINE SAO PAULO 2021

INSCRIPCIONS TANCADES

Persones de contacte

Per a qualsevol qüestió o aclariment respecte a la participació en aquesta fira, us podeu adreçar a:

Núria Hernández
E-mail:
 nhernandezmurillo@gencat.cat
Telèfon: 627 48 27 12 / 93 552 48 20

Comparteix aquesta informació

El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, a través de Prodeca, organitza la participació agrupada d'empreses catalanes del sector de l'alimentació a la Fira Internacional PROWINE SAO PAULO 2021, que se celebrarà del 5 al 7 d'octubre.

 

DADES DE LA FIRA I DEL MERCAT

ProWine Sao Paulo, organitzada per Messe Düsseldorf, és una de les plataformes de contacte comercial més importants per al sector agroalimentari a Amèrica Llatina.

Està prevista la presència de 350 expositors de 15 països i Prodeca hi serà present sota la marca "Catalunya, on el vi és cultura".

Perfil dels visitants

Aquest certamen s'adreça exclusivament als professionals del sector del vi i espirituosos.

Amb més de 4.000 visitants professionals, reunirà importadors i exportadors de begudes, distribuïdors, majoristes, supermercats i hipermercats, bars, restaurants, hotels, botigues especialitzades en articles de luxe, sumillers, minoristes i majoristes especialitzats en vins i licors, consultores i e-commerce.

Majoritàriament, els assistents a aquesta fira provenen de tots els estats del Brasil, així com de Colòmbia, Perú, Mèxic i Panamà.

 

DADES DE MERCAT

El 2020 a l'Amèrica Llatina es van consumir més de 1.550M de litres de vi i escumosos. En aquest context, Brasil és el segon país de la regió, després de l'Argentina, amb el 17% del total consumit amb un pes rellevant pel que fa al producte internacional: Brasil consumeix més de 50% del vi importat per l'Amèrica Llatina.

Segons les dades de la duana brasilera, les vendes de vi de països tercers a Brasil van assolir els 152M de litres. Malgrat ser un dels països més afectats per la pandèmia de coronavirus, que va comportar importants restriccions comercials, les importacions de vi a Brasil es van disparar un 26% en volum i un 50% en valor el 2020. 

El mercat brasiler ha passat dels 30M de litres importats al 2000 als 152M de litres de l'any passat. En aquests 20 anys, les importacions han augmentat a un ritme anual del 8,5% en volum i del 15% en valor, passant dels 20M€ importats al 2000 als 330M€ de 2020.

Amb el 48% del mercat, i beneficiat per la seva proximitat geogràfica, Xile domina en el mercat de Brasil. Completen el podi Argentina i Portugal, que superen ambdós els 23M de litres exportats. Itàlia perd quota com a quart exportador respecte 2019 i França i Espanya es reparteixen el 5è i 6è lloc: mentre Espanya es el 5è proveïdor en volum, França ocupa aquesta posició en valor.

Brasil va ser el 16è mercat de destí per als vins catalans, que va exportar per valor de 5,45M€, l'1,06% del total exportat a nivell mundial el 2020. Respecte l'any passat, els vins catalans van augmentar les seves exportacions en un 11% en valor i un 23% en volum.

 

FUNCIONAMENT I FORMAT DE PARTICIPACIÓ

La participació dels cellers representats a la fira serà en un espai obert i compartit entre els cellers catalans.

Cada celler tindrà el seu propi mostrador, amb el seu logo, i un espai per exposició de producte (vitrina o prestatgeries, segons permeti el disseny). El grafisme de les parets contindrà imatges del producte de les empreses participants.

Es disposarà de taules i cadires per a reunions; també hi haurà espai per a dipòsit de producte (magatzem comú, amb neveres) i se'ls subministrarà servei de copes.

L'empresa estarà inclosa en el catàleg de fira.

En el supòsit que la fira s'ajornés o es cancel·lés un cop les mostres ja s'haguessin enviat a Brasil, l'organització firal preveu l'organització d'esdeveniments en locals (restaurants o escola de sumillers) de São Paulo on es promocionarien els vins convidant a un públic qualificat i amb capacitat de compra i decisió, importadors i distribuïdors, així com periodistes especialitzats. En aquestes presentacions només hi podrien participar les empreses inscrites a la fira.

El personal de Prodeca destinat a l'organització de l'estand donarà suport als expositors abans i durant la celebració de la fira.

 

COST I CONDICIONS DE PARTICIPACIÓ

  • Cost de participació per a les empreses: 950€ + 21% IVA = 1.149,50€

Les empreses interessades en participar-hi hauran d'omplir el formulari d'inscripció i remetre'l a Prodeca juntament amb el pagament o el comprovant de pagament dels drets d'inscripció.

Seran admeses les empreses que compleixin amb el següent:

  • Empreses catalanes elaboradores de vi, escumós o altres productes vinícoles catalans
  • Empreses catalanes elaboradores de licors i altres begudes alcohòliques
  • No s'admetran productes vinícoles emparats per alguna denominació d'origen no catalana. Tampoc no s'admetran empreses dedicades exclusivament al comerç de vins llevat que representin una empresa elaboradora: en aquest últim cas, el nom que constarà com a expositor serà el de l'empresa elaboradora.

Per tal que l'actuació pugui realitzar-se es necessita un mínim de 10 empreses inscrites. En cas que no s'arribés a aquesta quantitat es retornarien els imports satisfets.

S'acceptaran inscripcions d'empreses fins arribar al límit d'espai contractat en aquesta fira. El criteri d'acceptació d'empreses serà el general de Prodeca: per ordre d'arribada d'inscripcions.

Es realitzarà un sorteig per a assignar la ubicació de les empreses expositores en l'estand.

 

TERMINI D'ADMISSIÓ DE SOL·LICITUDS I PAGAMENTS

  • Data límit d'admissió de sol·licituds: 28 de maig 2021
  • Drets d'inscripció: 500€ + 21% IVA = 605€

L'empresa es considerarà admesa una vegada hagi enviat la sol·licitud de participació, dintre del termini indicat, i hagi abonat el drets d'inscripció. L'import restant s'haurà d'abonar abans de l'1 de setembre de 2021.

Prodeca es reserva el dret a realitzar una selecció d'empreses segons els criteris establerts en l'apartat Condicions de Participació de la present convocatòria.

Si l'empresa renuncia a la seva participació perdrà el 100% del que hagi abonat. Prodeca es reserva el dret de valorar les raons presentades per l'empresa per anul·lar-ne la participació i retornar un percentatge de l'import abonat.

En cas que per motius sanitaris l'esdeveniment hagi de ser cancel·lat, Prodeca retornarà a les empreses els imports abonats en concepte d'inscripció, sense que l'empresa pugui reclamar cap import addicional.

 

TRANSPORT DE LES MOSTRES

Prodeca no es fa càrrec de l'organització del transport de les mostres d'exposició, i la contractació de l'esmentat servei correrà a compte de l'empresa expositora, la qual s'haurà de responsabilitzar de la contractació i de la rebuda de les mostres al seu estand.

L'empresa expositora pot contractar els serveis de l'empresa de transport que prefereixi, però els cellers participants s'hauran de posar d'acord en fer un únic enviament conjunt. Prodeca farà de mitjancera per tal de poder fer la coordinació entre empreses expositores i la de transport.

En cas necessari, Prodeca us pot proporcionar i ajudar en el contacte d'empreses transitàries que us poden fer el servei.

A partir d'una primera consulta els transitaris aconsellen fer l'enviament de mostres per transport aeri degut a que el marítim necessita de molt temps pels tràmits de la duana local. També hem fet un càlcul de costos amb la base de que cada celler porti un màxim de 10 caixes de 6 ampolles (un total de 60 ampolles) i el transport pot representar aproximadament uns 1.600€/empresa.

Més endavant, Prodeca enviarà un comunicat amb indicació de les normatives i dates màximes en la que el producte haurà d'enviar-se, indicant també dia i hora per al lliurament a l'estand en funció de les necessitats de muntatge.

Inscripcions obertes fins el 28 de maig INSCRIPCIONS TANCADES Afegeix la data al teu calendari